Wyświetlany tytuł

LNG

Jak odbywa się bunkrowanie statków LNG metodą „truck-to-ship”? 

Metoda „truck-to-ship” polega na bezpośrednim tankowaniu statków, w tym przypadku skroplonym gazem ziemnym (LNG), przy użyciu autocystern. To rozwiązanie umożliwia elastyczne i bezpieczne zaopatrywanie jednostek pływających w paliwo w portach morskich. 

Czy Elenger oferuje bunkrowanie statków LNG? 

Tak, Elenger aktywnie działa na rynku bunkrowania statków, oferując usługi dostaw skroplonego gazu ziemnego (LNG) metodą „truck-to-ship” w polskich portach.

Co dzieje się ze stacją LNG po zakończeniu umowy?

Po zakończeniu umowy najmu stacji regazyfikacji, Elenger może zdemontować stację bez dodatkowych kosztów lub umożliwić jej wykup przez klienta. Warunki są ustalane indywidualnie. Dzięki temu klient ma pełen komfort, a przede wszystkim wybór.

Czy LNG może być tańszy niż gaz z sieci?

Tak, gaz LNG może być bardziej korzystnym rozwiązaniem niż gaz sieciowy, zwłaszcza w przypadku firm ponoszących wysokie opłaty za przyłącze lub moc zamówioną. Skroplony gaz ziemny daje też większą niezależność energetyczną. Ostateczny koszt zależy od lokalizacji i zużycia gazu. Zachęcamy do kontaktu z naszymi ekspertami, którzy mogą wykonać bezpłatnie odpowiednie kalkulacje.

Od czego zależy cena LNG?

Cena LNG oparta jest na notowaniach giełdy TTF MA. Elenger oferuje także możliwość ustalenia ceny stałej na okres od 3 do 36 miesięcy.

Jak długo trwa rozładunek cysterny z LNG u klienta?

Rozładunek skroplonego gazu ziemnego z pełnej autocysterny do zbiornika magazynowego jest procesem szybkim i trwa zazwyczaj do 2 godzin.

Jak transportowany jest LNG?

Transport LNG odbywa się cysternami kriogenicznymi – ich relatywnie niewielka objętość pozwala dostarczyć po regazyfikacji ogromne ilości gazu ziemnego, efektywnie zaspokajając znaczne zapotrzebowanie energetyczne. Przykładowo, cysterna o pojemności 19 ton LNG dostarcza po regazyfikacji około 25 500 m³ gazu ziemnego, co jest około 600 razy większą objętością niż w stanie skroplonym. Autocysterny wyposażone są w izolację próżniową, aby utrzymać podczas transportu temperaturę LNG na poziomie -162°C. 

Jak rozliczane są dostawy LNG?

Dostawy gazu LNG rozliczane są przez Elenger w tonach, gdyż masa mierzona legalizowanym przepływomierzem masowym w autocysternie jest stabilną jednostką, niezależną od temperatury i ciśnienia. Dodatkowo istnieje możliwość weryfikacji masy poprzez zważenie cysterny na wadze przed i po dostawie. Do każdej dostawy dołączane są certyfikaty jakości oraz dokumenty potwierdzające parametry i pochodzenie gazu, zapewniając pełną transparentność.

Kto odpowiada za monitoring poziomu gazu w zbiorniku?

Elenger zapewnia zdalny monitoring poziomu gazu za pomocą systemu telemetrycznego. Pozwala to na automatyczne planowanie dostaw oraz zwiększa bezpieczeństwo eksploatacji. Klient nie musi samodzielnie kontrolować poziomu napełnienia zbiorników LNG.

Jak często realizowane są dostawy LNG?

Dostawy realizowane są zgodnie z zapotrzebowaniem klientów, a ich częstotliwość ustalana jest indywidualnie. Poziom gazu w zbiornikach jest monitorowany zdalnie przez system telemetryczny Elenger. Dzięki temu dostawy są planowane z odpowiednim wyprzedzeniem.

Subskrybuj LNG